Wednesday, February 25, 2009

MANDETA

MANDETA...nama yg aku rase mcm poyo ghiler...hahaha
MANDETA ialah Malam Anugerah Pendeta.ia adalah malam anugerah pada semua yg telah berbakti pada kolej Ungku Aziz(11), UM.mcm annual dinner cmtu r...
1. Malam Anugerah Pendeta. mcm nk bg anugerah kat pendeta...hahaha kitorg ni bkn pendeta oi...mcm Mahatma Ghandi plak rasenye...hahaha
2. mmg byk problems.n byk tu bkn bererti 2 atau 3,tp mmg menimbun2!!
3. pengarah dh mcm boneka pembantu penyelia.n pembantu penyelia ni sbnrnye adalah pengarah MANDETA tahun lepas.aku pn xtau la kn,tp yang pasti die ni mcm nk pegang lg jawatan pengarah tu,tp nnt org kate poyo plak.so die pn lepak kat jawatan yg lg atas kononnye nk mengaburi mata r ni...sume keputusan adalah di tangan die,n pengarah xleh nk luluskan sumthing tanpa melalui die...WTF???!!
4. Pembantu Penyelia.aku tak tau la ape die pnye kelayakan sampai dpt jawatan tu kn.gad pn belum,keje pn x,yg aku nmpk 24/7 pn ddk opis pikir pasal MANDETA ni...pekehal??!!ko mmg dh xde keje lain ke bai??i feel sorry for you bitch...
5. yang paling kesian,pengarah tak dihormati...pengarah dh macam tunggul kayu jer bile bt meeting...sbbnye??ada di kalangan ajk ialah pengikut setia pembantu penyelia ni...tido sebantal,makan sepinggan,selubung seselimut,semua r mcm together-gether...so bile si pembantu penyelia ni xde kat meeting,diorg mule la bt taik...xnk dengar ckp pengarah...

kita sebagai manusia,kita msti nk ada rasa hormat;menghormati dan dihormati.xkire pada siapa,tp yang pasti sume org xkan rase gembira kalau xdihormati.so pada bdk2 MANDETA,tolong la berubah...
1. pembantu penyelia menghormati pengarah vice versa.
2. ajk menghormati pengarah n vice versa.

aku bukan back up pengarah.aku just merasakan korg melakukan sesuatu yg xsepatutnye kat pengarah.beri ruang n peluang pada die utk bt projek n tunjuk kebolehan.sume org ada peluang,cuma adakah anda mess up with the opportunity or not...

No comments: